کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی معرفي جهت کاشت درخت آلو
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

در مسیرِ عاشقی

بازدید : 78
يکشنبه 4 دی 1401 زمان : 8:02

معرفي جهت کاشت درخت آلو

طعم لواشک‌ هاي ترش و خوشمزه آلو، مرباي آلو، گوجه سبز نمک زده در اواسط بهار… داستان تمامي اين محصولات خوشمزه و پرطرفدار از کاشت نهال آلو، شروع مي‌شود. کاشت درخت آلو، نکات خاصي دارد که بهتر است با آن‌ها آشنايي پيدا کنيم. توجه داشته باشيد که ميوه درخت آلو، در ابتدا که اندکي خام است، به صورت گوجه سبز برداشت مي‌شود و سپس تبديل به آلو مي‌گردد. براي اطلاع از قيمت انواع نهال ميوه به سايت آلفا نهال مراجعه کنيد.

آلو يکي از ميوه‌ هاي محبوب در سراسر دنيا است که بسيار مقاوم بوده و تقريبا در هر شرايط آب و هوايي رشد مي‌کند. البته توجه داشته باشيد که درخت و نهال‌هاي آلو انواع متعددي که دارد که هر يک در شرايط متناسب با خود رشد مي‌کند.

کاشت نهال آلو چگونه مي باشد )مراحل کاشت آلو(

هر زمان از سال که بتوانيد رطوبت مورد نياز درخت آلو را تامين کنيد، بهترين زمان براي کاشت نهال هاي آلو است؛ زيرا ريشه درصورت وجود آب به خوبي رشد مي‌کند. به صورت کلي توصيه مي‌شود کاشت نهال آلو، در اوايل زمستان که خاک به صورت طبيعي مرطوب است و ريشه ي گياه هم در خواب است و متوجه ي آسيب نمي شود، انجام شود تا نتايج آن در اوايل تابستان قابل مشاهده باشد.

پيشنهاد مي‌شود که خاک خود را از يک ماه زودتر آماده کنيد. اين کار به ذخيره مواد آلي غني در خاک کمک مي‌کند و درخت آلو سريعتر رشد خواهد کرد. ريشه‌‌هايي را که آسيب‌ ديده‌‌اند يا به شکلي نامعمول بلند هستند را با قيچي جدا کنيد. جهت تسهيل گردش هوا، ريشه‌ها را پخش کرده و اطراف ريشه مرکزي را خلوت کنيد. ريشه‌‌ها را در داخل ظرف برگردانده و پايين‌تر قرار دهيد.

در مرحله بعدي کاشت نهال آلو، بايد گودالي در زمين ايجاد کنيد که پهناي آن دوبرابر ريشه‌هاي باز شده گياه باشد و عمق آن با عمق اوليه نهال متناسب باشد. نهال يا ريشه را از سطل آب خارج کنيد و با ريشه‌هاي کاملاً باز و پخش، داخل گودال قرار دهيد. در اين مرحله آن را با يک دست نگه ‌داريد و با دست ديگر، گودال را پرکنيد و يا اگر مايل بوديد، مي‌توانيد از فرد ديگري کمک بگيريد.

بعد از کاشت درخت آلو، درخت را کامل غرق‌آب کنيد. اين کار به خاک کمک مي‌کند تا به خوبي اطراف ريشه‌ها مستقر شده و به خوبي ريشه را سيراب کند. تمامي درختان آلو در چند سال اول زندگي خود نياز به کمک دارند و همانند يک بچه نوزاد، بايد دست آن‌ها را بگيريد. براي اين کار از يک تيکه چوب استفاده کنيد و آن را به درخت پيوند بزنيد تا به خوبي رشد کند و بزرگ شود.

https://alphanahal.ir/plum-seedlings/

آماده سازي زمين قبل از کاشت

قبل از کاشت باغ آلو (احداث باغ آلو) ، علف هاي هرز يا بقاياي محصولات قبلي بايد از زمين خارج شوند. چندين نمونه خاک از مزرعه بايد براي آزمايش تغذيه و آزمايش ذخيره آب به آزمايشگاه خاک ارسال شود. در صورت استفاده از علف کش ، مدت زمان ماندگاري علف کش قبل از کاشت نهال هاي جوان گذشته است. بهتر است يک سال قبل از کاشت ، دانه ها را روي زمين بکاريد و سپس برگردانيد تا مقدار مواد آلي خاک افزايش يابد. عمق خاکورزي بايد حدود 50 تا 80 سانتي متر باشد و براي اطمينان از زهکشي مناسب بايد لايه محدود کننده خاک را از بين برد. در خاکهايي که مقدار pH آنها کمتر از 5/5 است ، مي توان مواد کلسيم اضافه کرد. از موادي مانند سوپرفسفات مي توان در خاک هاي قليايي يا شيرين با pH بالا استفاده کرد.

عوامل دخيل در کاشت نهال آلو

خاک: اين درخت در گستره وسيعي از خاک ها قابليت رشد دارد؛ از خاک هاي شني، لومي، شني لومي گرفته تا خاک رسي. برخلاف بيشتر هسته داران که خاک هاي سنگين و آبدار مانعي براي عملکرد مناسب آن ها مي باشد، اما درخت آلو در اين گونه خاک ها تحمل بيشتري از خود نشان مي دهد. پي اچ مناسب خاک محل رشد درخت آلو بين ?.? الي ?.? مي باشد.

نکته: پيش از کاشت نهال از گونه عاملي که سبب مي شود ريشه يا آب به خوبي نفوذ نکند را مانند لايه رسي که دردسر ايجاد مي کند از بين ببريد.

دما: مرحله خواب زمستاني بايدي است که هر ساله براي تمامي درختان بايستي اتفاق بيوفتد و درخت آلو نيز از اين قائده مستثني نمي باشد؛ با پايين رفتن دما در فصل پاييز، درخت آلو متوجه مي شود که بايد خود را براي خواب زمستاني آماده کند. نياز سرمايي درختان براي عملکرد و جوانه زني آن ها در فصل بهار مفيد مي باشد که البته درخت آلو به دماهاي پايين جهت برطرف کردن اين نياز و هم چنين گذراندن خواب زمستاني خود احتياج دارد.

پايين ترين دماي قابل تحمل براي درخت آلو بين ?.? تا ??.? درجه سانتي گراد مي باشد؛ در صورت برطرف نشدن نياز سرمايي درخت آلو، گل ها ممکن است به طور منظم و همزمان باز نشوند و حتي احتمال ريزش آن ها زياد شود. سرماي دير رس بهاره همانطور که براي هر درختي اثر منفي دارد، سبب ريزش شکوفه هاي درخت آلو و از بين رفتن جوانه ها خواهد شد.

شرايط آب و هوايي مناسب براي پرورش نهال آلو

احتمالا تا به حال دقت کرده ايد که کاشت باغ آلو اکثرا در آب و هواي معتدل انجام مي شود. نهال آلو در حال رشد نياز رطوبتي بسيار بالايي دارد و بنابراين اگر بحث صرفه جويي در مصرف آب در محل زندگي شما مطرح باشد، بايد در کاشت نهال آلو به آن توجه نماييد.

کاشت نهال آلو بهتر است در مکاني آفتابي انجام گيرد، البته باغ آلو نبايد بيش از حد نيز در معرض نورخورشيد و گرما باشد. ميوه هاي آلو براي ايجاد طعم شيرين به آفتاب و گرماي کافي احتياج دارند. اگر در باغ آلو خود يک ديوار رو به جنوب يا غرب آفتابي داريد، کاشت نهال آلو در مقابل آن مي تواند گزينه مناسبي باشد. با شکوفاشدن شکوفه هاي درخت آلو در بهار، نماي بسيار زيبايي به وجود مي آيد که حتي مي تواند انتخاب خوبي براي تزئين حياط خانه تان باشد.

زمان مناسب کاشت نهال آلو

کاشت نهال آلو در اواخر پاييز يا زمستان که گياه در دوره خواب به سر مي برد، بهتر است. درخت آلو را در پاييز سفارش داده و آن را در يک روز زمستان خنک و آفتابي بکاريد. به شما پيشنهاد مي کنيم از کاشت درخت آلو در زمين هاي پر آب و يا خيلي خزدار خودداري کنيد و اگر زمين باغ آلو شما در زمستان يخ مي زند، قبل از اولين يخ زدگي شديد، يا هنگامي که در بهار شروع به آب شدن مي کند، کاشت را انجام دهيد.

مناسب ترين زمان براي کاشت نهال آلو و ديگر درختان خزان دار از فصل پاييز تا اسفند مي باشد يعني پيش از بيدار شدن جوانه ها از خواب و زماني که نهال هنوز خواب است، بهترين زمان براي اين کار تلقي مي شود‌.

قبل از انتقال گياه از نهالستان به باغ، بايستي ريشه نهال توسط موادي مانند خورده چوب مرطوب پوشانده شده باشند تا از خشک شدن آن جلوگيري به عمل آيد؛ عمق گودالي که بايستي حفر گردد، بايد هم اندازه با عمق گودال درخت در نهالستان باشد. در صورت انجام ندادن اقدامات حفر گودال، مي توانيد گودالي با طول و عرض ? در ? متر و عمق ?? سانتي متر حفر کنيد.

پس از مشخص شدن جواب آناليز خاک باغ، کودهاي موردنظر و تقويت کننده لازم را به گودال اضافه نماييد اما توجه داشته باشيد از ريختن کودهاي اضافي و خودسرانه خودداري نماييد زيرا به سوزاندن نوک ريشه نهال و در نهايت از بين رفتن آن منجر خواهد شد.

پس از کاشت نهال آن را با خاک بپوشانيد و به اندازه نه خيلي آهسته و نه خيلي زياد فشار دهيد زيرا فشار زياد منجر به خفگي ريشه خواهد شد.

احداث باغ آلو

آب و هوا: آلو در طيف گسترده اي از آب و هوايي با يک گونه تقريبا براي هر منطقه رشد مي کنند. اجتناب از کاشت در مناطق پست که در آن سرما ممکن است قرار بگيرد، و به درختان شما آسيب برساند. در صورت امکان، پيدا کردن موقعيت پناهگاه، مانند يک نقطه در سمت جنوب يا رو به غرب دور از وزش باد. که به درخت در ميوه دهي کمک خواهد کرد.

نوع خاک و بافت: آلو بهترين رشد را در بافت لوم ريز بافت و خاک لوم شني دارد. اين شرايط درتوليد درختان و محصولات سالم قابل توجه است. اما دانشگاه کاليفرنيا اشاره مي کند، که درختان آلو مي توانند در در طيف گسترده اي از انواع خاک و بافت اعم از شن تا رس رشد کنند. در صورت امکان اجتناب از کاشت در خاک با مقدار رس بالا، براي اينکه اين نوع خاک مي تواند مشکلات زهکشي را بوجود بياورد. درختان آلو بهترين رشد را در خاک اسيدي تا خنثي، با PH مابين ??? و ??? دارند و به ندرت در خاک قليايي عملکرد خوبي نشان مي دهند. اگر شما خاک قليايي داريد، مي توانيد pH را با ترکيب گوگرد و يا کود حاوي سولفات آمونيوم قبل از کاشت کاهش دهيد.

کاشت: گودال را کمي عميق تر و گسترده تر از گسترش ريشه حفر کنيد. نهال را روي مقداري خاک نرم در وسط گودال کنده شده قرار دهيد. مطمئن باشيد که ريشه بخوبي پخش شده است. درختان استاندارد اندازه ? الي ?/? متر از هم فاصله خواهند داشت. درختان پايه کوتاه ?/? الي ? متر از هم فاصله دارند. براي نهال هاي داخل گلدان، گياه را از گلدان جدا کرده و هر گونه ريشه گرد را با استفاده از قيچي باغباني حذف کنيد . براي درختان پيوندي، پيوند بايد ? سانتي متر بالاتر از خط خاک در هنگام کاشت باشد.

مقدار آبياري: آبياري عميق کمک مي کند تا ريشه هاي آلو عميق تر در خاک گسترش يابند، به اين ترتيب درخت مقاومت بيشتري در برابر خشکي خواهد داشت همچنين با خطرات مرتبط با گرما در مورد ريشه هاي کم عمق و نوسانات سريع درجه حرارت در سطح خاک به حداقل خواهد رسيد. درختان آلو، مانند بسياري از درختان ميوه، در خاک هايي که مداوم آبياري مي شوند رشد خوبي ندارند. عدم آبياري بين برنامه هاي آبياري باعث خشک شدن خاک، و اجازه مي دهد تا ريشه درخت تنفس کرده و از مشکلات مربوط به خاک اشباع از آب جلوگيري مي کند. صرف نظر از تنوع، همه درختان آلو پاسخ خوبي به دو بار آبياري در هفته مي دهند.آبياري بايد هميشه در پايه درخت استفاده شود. آبياري سقفي برگ درخت آلو را مرطوب مي کند، به ويژه هنگامي که درخت در مرحله جواني است، خطر ابتلا به بيماري قارچي برگ را بالا مي برد. نشانه هاي کم آبي در درختان آلو، لبه هاي برگ درخت قهوه اي شده يا پژمردگي به طور کلي افزايش مي يابد. آب و هوا و خاک شرايط محلي نيازهاي آبياري را تعيين مي کنند. علاوه بر اين، اگر پوست در قسمت پايه درخت از قهوه اي روشن به قهوه اي سياه يا تيره تغيير پيدا کرد، نشان مي دهد که درخت آلو بيش از حد آب دريافت کرده است.

باغداري و مراقبت‌هاي لازم از آفات و بيماري‌هاي درختان آلو:

از شايع‌ترين بيماري‌ها و آفات درخت آلو که هر کشاورزي بايد با آن‌ها آشنايي داشته باشد، مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

پوسيدگي قهوه‌اي

ويروس پلوپاکس

پوسيدگي سياه

آلو کوتوله

جريان لثه

جيب آلو

بيماري کلاستروسپوريوم

مونيليوز ميوه سنگ (پوسيدگي ميوه)

زنگ

بيشتر اين آفات در بهار شروع به تکامل مي‌کنند و برخي ديگر به صورت ساليانه باز مي‌گردند. سمپاشي و درمان پيشگيرانه منظم، مي‌تواند از اين آفات و بيماري‌ها جلوگيري کند.

چند نوع هرس داريم و هرس درخت آلو چگونه انجام مي‌شود؟

هرس و نگه‌داري از Plum tree، کار چندان دشواري نيست و اگر به موقع انجام شود، درختان دچار آفت و بيماري نخواهند شد. توصيه مي‌شود در فصول سرد که درخت خواب است هرس صورت نگيرد؛ زيرا درخت در معرض خطر بيماري برگ نقره‌اي و ساير عفونت‌هاي قارچي قرار مي‌گيرد. از سويي ديگر، بهترين زمان توصيه شده براي هرس درختان آلو، اواخر بهار تا اوايل تابستان است.

بنابر زمان کاشت درخت آلو، نوع هرس آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در زمستان نهال را بکاريد، شيوه هرس آن با زماني که هسته را در بهار مي‌کاريد متفاوت است. بهتر است در اين خصوص با يک متخصص مشورت کنيد.

پس از هر شکل‌دهي، اکثر ارقام تا سن ?? سالگى نياز به هرس مجدد ندارند ولى در آن سن، به‌دليل متراکم شدن شاخساره، بايد آنها را هرس کرد. ارقام ژاپنى چون چوب‌هاى آنها نرم‌تر و ميوه‌هاى آنها بزرگ‌تر است به هرس شديدترى نيازمند مى‌باشند.

نکات و هشدارها درخت آلو

درختان آلو بايستي در اوايل بهار و بعد از گرم شدن هوا و درست زماني که خاک به اندازه‌ي کافي خشک و آماده‌ي کشت است، کاشته شوند.

زمان مناسب براي افزودن کود در فروردين ماه است که معادل يک فنجان کود را بصورت دايره اي به قطر ?? سانتي‌متري در پاي درخت بايد بپاشيد. اين عمل را دوباره در اوايل خرداد و ابتداي مرداد تکرار کنيد و البته اين بار نصف فنجان کود اضافه کنيد. سال بعد دو فنجان کود شيميايي، در اوايل فروردين و شهريور، به درخت دهيد. در فروردين سال دوم به بعد، براي هر سال رشد درخت، يک فنجان کود به درخت داده (اما براي يک درخت بالغ اين مقدار از ?? فنجان نبايد تجاوز نکند) و در شهريور هر سال نيز براي هر سال رشد درخت يک فنجان کود به درخت بدهيد (اما براي يک درخت بالغ اين ميزان نبايد از ? فنجان تجاوز کند.)

هرگز درختان آلو را چسبيده به هم يا نزديک به ديگر گياهان نکاريد. در زمان بلوغ درخت ، به منظور داشتن فضاي کافي جهت حرکت در اطرافشان ( برداشت محصول و نگهداري )، همين طور در اختيار داشتن فضاي کافي براي سيستم ريشه‌اي و به منظور ارتقاي سلامت درخت ، بايستي فضايي معادل ? متر در اطرافش خالي باشد.

اجازه ندهيد که شاخه‌هاي درختان آلوي کنار هم در يکديگر گره بخورند و سد راه هم شوند. در صورت ضعف در نگه‌داري اين درختان ، شاخه‌ها و حتي ريشه‌هاي آن‌ها ممکن است به ساختمان‌هاي اطراف نيز تجاوز کنند.

https://alphanahal.ir/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار سي آر ام - CRM
  • موسسه مهاجرتی
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان
  • آموزش رايگان سئو سايت
  • موسسه حقوقی
  • حفاظ پنجره
  • سايت آشپزي
  • ايفون اقساط
  • خواص گلاب برای واژن
  • امکانات سامانه پیامک
  • امکانات سامانه پیامک
  • دانلود فيلم 2021
  • کاوه خبر
  • @smin_slehi
  • سایبان کولر
  • آموزش برنامه نويسي اندرويد
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • مزيت تعمير پرينتر در محل
  • سئو کار حرفه اي
  • Ú©ÙˆÚ†Ú© کردن معده
  • آموزش برنامه نويسي آنلاين
  • دانلود کتاب Top Notch
  • جي پي اس ماشين
  • خرید سی Ù¾ÛŒ کالاف دیوتی موبایل
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • بيوگرافي صمد وليزاده
  • طراحي ويلا
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://www.weandroid.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • سئو سایت اصفهان
  • خرید زمین در سهیلیه کرج
  • فروشگاه اينترنتي تاپ فروش
  • فیلم خارجی 2022
  • دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • موبو ارز
  • طراحي وب سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید رپورتاژ دانشگاهی
  • محصولات نانوسان
  • انگلیسی کودکان
  • انگلیسی کودکان
  • انگلیسی کودکان
  • ایمن پیشتاز
  • stories for kids free
  • Moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه زیبا
  • تحصیل در قبرس شمالی
  • دانلود بازی برای کامپیوتر
  • زندگی در قبرس
  • بارداری
  • زندگی در قبرس
  • کفش بلور
  • تاریخچه نایک
  • telegram smm panel
  • mermaid story for kids
  • خرید اکانت v2ray
  • خرید ابزار
  • خرید اشتراک v2rayng
  • instagram smm panel
  • استند ایستاده فلزی
  • آموزش زبان اسرائیلی
  • مشاور توسعه کسب Ùˆ کار مه ویژن
  • controlmgt.ir
  • خرید بازدید تلگرام
  • خرید بازدید تلگرام
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 190
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 39
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 1
  • بازدید هفته : 245
  • بازدید ماه : 1433
  • بازدید سال : 7497
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 16136
  • کدهای اختصاصی