کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی معرفي تيم فوتبال بارسلونا
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

در مسیرِ عاشقی

بازدید : 63
چهارشنبه 29 بهمن 1399 زمان : 14:52

معرفي تيم فوتبال بارسلونا

در 100 سال گذشته، بارها و بارها تاريخ ثابت کرده است که فوتبال، محبوب ترين و گسترده ترين ورزش در سرار جهان است؛ در بسياري از بازي هاي حساس فوتبال، طرفداران تيم هاي مختلف، اشک شادي و ناراحتي براي تيم محبوبشان ريخته و براي حضور در استاديوم ها، ساعت ها در صف هاي طولاني ايستاده اند؛ از سوي ديگر رقابت هاي بزرگي مثل دربي کشور اسپانيا يا همان ال کلاسيکو، رکورد بيش از يک ميليارد بازديد کننده در سراسر جهان را به ثبت رسانده است؛

همه اين موارد، نشان از بزرگي و محبوبيت اين ورزش گسترده در ميان مردم سراسر جهان دارد. همچنين سالانه ميليون ها دلار پول در اين ورزش، براي خريد و فروش بازيکنان جا به جا مي شود که بخش عمده اي از گردش مالي کشورهاي بزرگ به حساب مي آيد؛ براي مثال مي توان به خريد نيمار 222 ميليون يورويي توسط باشگاه فرانسوي پاريسن ژرمن اشاره کرد.

فوتبال بزرگ، از تيم هاي بزرگ و قدرتمند تشکيل شده است؛ حضور اين تيم هاي بزرگ، جذابيت و محبوبيت اين ورزش همه گير را دو چندان کرده است. از تيم هاي بزرگ باشگاهي فوتبال در سراسر جهان مي تواند به رئال مادريد اسپانيا (پرافتخارترين باشگاه جهان)، بارسلوناي اسپانيا، آث ميلان ايتاليا، بايرن مونيخ آلمان، پاريسن ژرمن فرانسه، يوونتوس ايتاليا و پورتو پرتقال اشاره کرد.

همه باشگاه هاي بزرگ، طرفداران دو آتشه خاص خودشان را دارند که تعصب خاصي روي اين تيم ها دارند؛ اصولا باشگاه هاي بزرگ، خريد هاي بزرگ انجام مي دهند و ستارگان مطرح فوتبال جهان را به خدمت مي گيرند. از سوي ديگر در رقابت هاي داخلي کشوري و اروپايي يا همان جام قهرمانان اروپا، نتايج قابل توجه و قهرماني هاي زيادي کسب مي کنند که همين موارد، دليل اصلي بزرگي اين باشگاه هاي فوتبال به حساب مي آيند. در ادامه مطلب قصد داريم تا به بررسي کلي و تاريخچه يکي از اين باشگاه هاي بزرگ فوتبال يعني بارسلونا بپردازيم.

تاريخچه باشگاه فوتبال بارسلونا

باشگاه فوتبال بارسلونا در شهر بارسلون در منطقه? کاتالونياي اسپانيا قرار دارد. باشگاه فوتبال بارسلونا باشگاهي ورزشي ،اجتماعي با هزاران عضو بوده که تيم فوتبال بارسلونا بخشي از آن مي باشد. باشگاه بارسلونا درلايگاي اسپانيا جزو سه تيمي است که هرگز به دسته پايين تر سقوط نکرده است. شهرت تاريخي تيم اين باشگاه به دليل شيوه حمله اي ماهرانه و جذابش بوده که تأکيدش را بر بازي باز قرار مي دهد. بيشتر بخوانيد

باشگاه فوتبال بارسلونا در سال 1899 توسط عده اي سوئيسي، انگليسي و اسپانيايي و به رهبري خوان گمپر تأسيس شد. بارسا به نوعي، نهادي براي ترويج فرهنگ کاتالان و کاتالانيسم است و از اين رو عبارت «فراتر از يک باشگاه» الگو:کاتالاني را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. برخلاف بسياري از تيم هاي جهان اين باشگاه توسط هوادارانش اداره مي شود.

باشگاه بارسلونا دومين باشگاه ثروتمند جهان است. اين باشگاه رقابت ديرينه اي با رئال مادريد دارد و به مسابقه اي که بين اين دو تيم برگزار مي شود اصطلاحاً ال کلاسيکو گفته مي شود. نيوکمپ با گنجايش 99.786 تماشاگر، ورزشگاه خانگي بارسلونا و بزرگترين استاديوم اروپا است. حدود 25،7% مردم اسپانيا طرفدار بارسلونا هستند، اين در حاليست که بارسلونا با دارا بودن 44،2 ميليون هوادار در اروپا، پرطرفدارترين تيم حاضر در اروپا نيز مي باشد.

باشگاه فوتبال بارسلونا با 21 قهرماني در لاليگا، 25 قهرماني در کوپا دل ري، 10 قهرماني در سوپرجام اسپانيا و 2 قهرماني در کوپا دي لاليگا، بعد از رئال مادريد پرافتخارترين تيم اسپانيا است. بارسلونا تنها تيمي است که از سال 1955 تا 2011 در جام باشگاه هاي اروپا حاضر بوده است. افتخارات بارسلونا در اروپا شامل 4 قهرماني در ليگ قهرمانان، 4 قهرماني در سوپرجام اروپا، 4 قهرماني در جام در جام اروپا و 2 قهرماني در جام لاتين مي شود.

در سال 2009، بارسلونا موفق شد اولين باشگاهي باشد که سه گانه لا ليگا، کوپا دل ري و ليگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. هم چنين تنها تيميست که توانسته شش گانه جام ها را فتح کند. بارسلونا را مي توان يکي از موفق ترين تيم هاي قاره اروپا دانست.

تأسيس باشگاه فوتبال بارسلونا

در 22 اکتبر سال 1899 ميلادي، هانس گمپر تمايل خود را به صورت آگهي در روزنامه لوس دپورتس براي تأسيس باشگاه فوتبال اعلام کرد. در 29 نوامبر همان سال در جلسه? خيمناسيو سوله نتايج مثبتي حاصل شد و در نهايت يازده بازيکن شامل واتر وايلد، لوئيس دي اوسو، بارتومئو ترادس، اوتو کونزله، اوته مه ير، انريک دوکال، پره کبوت، کارلس پوجول، جوزپ لوبت، جانپارسونز و ويليام پارسونز جذب شدند و باشگاه فوتبال بارسلونا متولد شد.

باشگاه بارسلونا شروع موفقيت آميزي در مسابقات ملي و منطقه اي نظير مسابقات فوتبال کاتالونيا و کوپا دل ري داشت. در 1902 ميلادي باشگاه اولين جام خود، کوپا ماکايا را بالاي سر برد و نيز در همان سال در فينال اولين دوره کوپا دل ري به مصاف بيزکايا رفت که 1 – 2 مغلوب شد. در 1908 ميلادي، درحالي که باشگاه در شرايط مالي سختي قرار داشت و جز قهرماني در مسابقات فوتبال کاتالونيا در 1905 ميلادي تا آن زمان نتوانسته بود پيروزي ديگري به دست آورد، خوان گمپر به عنوان رياست باشگاه برگزيده شد.

گمپر در 5 دوره متفاوت، در بين سال هاي 1908 تا 1925، رياست باشگاه را بر عهده داشت، و مجموعاً حدود 25 سال را در خدمت باشگاه گذراند. از مهمترين دستاوردهاي وي مي توان کمک به بارسا براي به دست آوردن ورزشگاه اختصاصي را خاطر نشان کرد.

در 14 مارس 1909 ، بارسلونا به ورزشگاه اينداستريا نقل مکان کرد. از 1910 تا 1914 ، بارسلونا در جام پيرنه شرکت کرد و به عنوان بهترين تيم لانگيدوک، ميدي، ناحيه آکيتن، باسک و کاتالونيا انتخاب شد. در آن زمان شرکت کردن در اين رقابت هاي آزاد براي تيم بسيار مفيد بود. در همين دوره زبان رسمي باشگاه از کاستيلن به کاتالونيايي تغيير کرد و تيم به تدريج به يکي از نمادهاي مهم کاتالونيا تبديل شد، تاجايي که براي بسياري از طرفداران، حمايت از تيم بيشتر به واسطه جايگاه اجتماعي آن و نه بازي خود تيم اهميت داشت.

گمپر، جک گرينول را به عنوان اولين مربي بارسلونا انتخاب کرد. وي همچنين تلاش هايي براي افزايش تعداد اعضاي باشگاه انجام داد، به طوري که در سال 1922 ميلادي، تعداد اعضاي باشگاه به بيش از 20?000 نفر افزايش يافت. اين افزايش اعضا به لحاظ مالي تيم را قادر به تهيه ورزشگاه جديد ساخت. در نهايت باشگاه به ورزشگاه لس کورتس که در همان سال افتتاح شده بود، نقل مکان کرد. ورزشگاه جديد 22?000 نفر گنجايش داشت که بعدها به 60?000 نفر هم رسيد. در دوران گمپر، تيم فوتبال بارسلونا موفق شد يازده بار مسابقات فوتبال کاتالونيا، شش بار کوپا دل ري و چهار بار کوپا دي پيرنه را فتح کرده و نخستين «عصر طلايي» خود را تجربه کند.

ريورا جمهوري خواهي و جنگ داخلي

ريورا? جمهوري خواهي و جنگ دادر 14 ژوئن 1925، جمعيت حاضر در يکي از مسابقه در حرکتي خودجوش براي اعتراض به ديکتاتوري ميگوئل پريمو ده ريورا سرود ملي را هو کردند که در پي آن حکومت در واکنش به اين عمل ورزشگاه را شش ماه تعطيل کرد و گمپر نيز مجبور به کناره گيري از رياست باشگاه شد. همزمان با حرکت باشگاه ها به سوي حرفه اي شدن، مديران بارسلونا نيز در 1926 اولين گام را در اين مسير نهادند.

در 1928، بارسلونا پيروز جام اسپانيا شد، در مراسم اهداي جام ترانه? اودا اِ پلاکتو از رافائا آلبرتي يکي از اعضاي اصلي گروه «نسل 27» در وصف عملکرد قهرمانانه دروازه بان بارسا خوانده شد. در 30 ژوئيه 1930، بنيان گذار باشگاه بارسلونا، خوان گمپر، بعد از دوره اي افسردگي به واسطه? مشکلات شخصي و اقتصادي اقدام به خودکشي کرد.

vss_d3.jpg

لوگوي باشگاه بارسلونا از سال 1899 تا به امروز

اگرچه بارسلونا با بازيکن سرشناسي چون جوزپ اسکولا به کار خود ادامه مي داد، باشگاه به دليل کشمکش هاي سياسي که جامعه ورزشي را به کلي تحت شعاع قرار داده بود، وارد دوره اي از افت شد. باوجود کسب قهرماني در سال هاي 1930، 1931، 1932، 1934، 1936 و 1938 در مسابقات کاتالونيا، بارسلونا هيچ موفقيتي در سطح ملي (بجز عنوان بحث برانگيز 1937) به دست نياورده بود.

يک ماه پس از شروع جنگ داخلي اسپانيا در سال 1936، برخي از بازيکنان بارسلونا و اتلتيک بيلبائو داوطلب خدمت سربازي در جمع افرادي شدند که در مقابل شورشيان نظامي مي جنگيدند. در 6 اکتبر همين سال جوزپ سانيول، مدير باشگاه و از اعضاي حامي حزب سياسي استقلال طلب، توسط سربازان فالانژ در نزديکي گواداراما به قتل رسيد. در تابستان 1937، تيم به اردوي مکزيک و ايالات متحده رفت.

اين اردو اگرچه به لحاظ مالي باشگاه را در امان نگه مي داشت، اما نيمي از تيم به دنبال پناهندگي در کشورهاي فرانسه و مکزيک بودند. در 16 مارس 1938، بارسلونا مورد بمباران هوايي قرار گرفت که به کشته شدن 3000 تن انجاميد و دفتر باشگاه نيز از اين بمباران در امان نماند. کاتالونيا چند ماه بعد به تصرف در آمد. باشگاه به نماد نافرماني کاتالانيسم تبديل شد و در پي محدوديت هاي ايجاد شده اعضاي آن به 3?486 نفر کاهش يافت. پس از جنگ داخلي، پرچم کاتالونيا ممنوع اعلام شد و تيم ها از استفاده از نام هاي غيراسپانيايي نيز منبع شدند. اين اقدام باشگاه را مجبور به تغيير نام به (به اسپانيايي:Club de F?tbol Barcelona)‏ و حذف پرچم کاتالونيا از لباس تيم کرد.

نونيز و ثبات در مديريت (20001978)

در سال 1978 جوزپ لوييس نونيز در انتخاباتي توسط اعضاي باشگاه به عنوان مدير جديد انتخاب شد. اين تصميم بسيار نزديک و متصل به گذار اسپانيا در مسير دموکراسي و پايان يافتن ديکتاتوري فرانکو در سال 1974 بود. هدف اصلي نونيز ارتقا دادن بارسا به سطح يک باشگاه جهاني از طريق ثبات بخشيدن به آن در زمين و خارج از آن بود. وي به توصيه کرايف، آکادمي جوانان بارسلونا، لا ماسيا را در 20 اکتبر 1979 تأسيس کرد. دوره رياست او 22 سال به طول انجاميد و بر بارسلونا تاثير بسازايي گذاشت. از زمان نونيز سياست هاي سختگيرانه اي براي دستمزد و نظم و انضباط به جا مانده است.

در 16 مه 1979 بارسلونا با شکست 4–3 فورتونا دوسلدورف در مقابل بيش از 30?000 طرفدار بارسلونايي که براي ديدن بازي به بازل سوئيس آمده بودند، توانست براي اولين بار جام در جام اروپا فتح کند. در 1982 مارادونا با قراردي به مبلغ 5 ميليون پوند از بوکا جونيورز خريده شد و دهمين رکورد جهان از حيث مبلغ قرار داد رقم خورد. در پايان فصل 1983–1982 بارسلونا توانست با مربيگري منوتي، رئال مادريد را شکست دهد و قهرمان کوپا دل ري شود. در سايت هاي شرط بندي هم اين بازي هاي بارسلونا وجود دارند مثل سايت https://betsforward.com/

حضور مارادونا در بارسا ديري نپاييد و او بارسلونا را براي پيوستن به ناپولي ترک کرد. در آغاز فصل 1985–1984 تري وينابلز به عنوان مربي انتخاب شد و توانست لا ليگا را با هافبک برجسته? آلماني، برند شوستر فتح کند. در فصل بعدي او تيم را به مرحله فينال جام باشگاه هاي اروپا برد که در ضربات پنالتي بارسا مغلوب استوا بخارست شد و عنوان نايب قهرماني را کسب کرد.

پس از جام جهاني فوتبال 1986 باشگاه گري لينکر آقاي گل آن رقابت ها را از باشگاه اورتون خريد و با دروازه بان آندوني زوبيزارتا قرار دادي طولاني بست. اما تيم در حالي که شوستر در محروميت به سر مي برد نتوانست موفقيت هاي زيادي کسب کند. وينابلز در آغاز فصل 1988–1987 از بارسا اخراج و لوييس آراگونز جانشين او شد. تمرد بازيکنان از نونيز در رويدادي که به هسپريا موتيني شهرت دارد در همين فصل رخ داد و اين فصل با پيروزي 1–0 در مقابل رئال سوسيداد در فينال کوپا دل ري به پايان رسيد.

در سال 1988 کرايف به عنوان سرمربي به باشگاه بازگشت و به زبان ساده تر يک تيم رويايي جمع کرد. در حالي که باشگاه با ستاره هاي بين المللي چون روماريو، رونالد کومان، ميشل لادروپ و هريستو استويچکوف قرار داد داشت، او ترکيبي از بازيکنان اسپانيايي چون خوزه ماري باکرو، جوزپ گوارديولا و تکسيکي بگيريستين را به زمين مي برد. بارسا زير نظر يوهان کرايف توانست چهار عنوان قهرماني لاليگا را بين سال هاي 1991 تا 1994 پي در پي کسب کند.

در رقابت هاي اروپايي نيز با شکست سمپدوريا در فينال جام در جام اروپا 1989 و ليگ قهرمانان اروپا 1992 هر دو عنوان قهرماني را به دست آورد. همچنين بارسا کوپا دل ري در سال 1990، سوپر جام اروپا در سال 1992 و سه سوپر جام اسپانيا را نيز ازآن خود کرد. يوهان کرايف با 11 عنوان قهرماني، موفق ترين مربي باشگاه تا به امروز بوده و با 8 سال مربيگري پي در پي بيشترين مدت باقي ماندن در سمت مربيگري باشگاه را داراست. بخت يوهان کرايف در فينال دو فصل آخر مربيگريش برگشت و کسب نتايج ضعيف اسباب اخراج او توسط نونيز را فراهم کرد. شرط بندي مسابقات فوتبال بارسلونا هميشه طرفداران زيادي داشته است.

بابي رابسون جايگزين کرايف شد و تنها در فصل 1997–1996 در اين سمت باقي ماند. او رونالدو را از پي اس وي خريد و توانست سه جام کوپا دل ري، سوپر جام اسپانيا و جام در جام اروپا را براي باشگاه به ارمغان آورد. حضور رابسون تنها يک راه حل کوتاه مدت بود تا لوئيس فن خال بتواند به باشگاه بپيوندد. رونالدو نيز چون مارادونا براي مدت کوتاهي در باشگاه ماند و سپس به اينتر ميلان پيوست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • نرم افزار سي آر ام - CRM
  • موسسه مهاجرتی
  • چيتا وي پي ان
  • چيتا وي پي ان
  • تعمير يخچال فريزر ال جي در اصفهان
  • آموزش رايگان سئو سايت
  • موسسه حقوقی
  • حفاظ پنجره
  • سايت آشپزي
  • ايفون اقساط
  • خواص گلاب برای واژن
  • امکانات سامانه پیامک
  • امکانات سامانه پیامک
  • دانلود فيلم 2021
  • کاوه خبر
  • @smin_slehi
  • سایبان کولر
  • آموزش برنامه نويسي اندرويد
  • سایبان برقی منصف
  • Chocolate Milkshake
  • مزيت تعمير پرينتر در محل
  • سئو کار حرفه اي
  • Ú©ÙˆÚ†Ú© کردن معده
  • آموزش برنامه نويسي آنلاين
  • دانلود کتاب Top Notch
  • جي پي اس ماشين
  • خرید سی Ù¾ÛŒ کالاف دیوتی موبایل
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • تيتانيوم دي اکسيد
  • بيوگرافي صمد وليزاده
  • طراحي ويلا
  • خبرگذاري آراد
  • شرکت اتيه انرژي تلاش
  • بام ساز مجري سقف شيرواني
  • فروشگاه اينترنتي بانيليون
  • گات ترکي
  • باغ ايراني
  • تهران گاردن
  • https://www.weandroid.ir/
  • صنعت گستر سامان
  • لنت لاين
  • فروشگاه اينترنتي شهر تلويزيون
  • سيلک فکتوري
  • بيسکوتي Ú©ÙŠÚ©
  • فروشگاه اينترنتي خانم Ú¯Ù„
  • سئو سایت اصفهان
  • خرید زمین در سهیلیه کرج
  • فروشگاه اينترنتي تاپ فروش
  • فیلم خارجی 2022
  • دوربین مدار بسته
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • لیست قیمت دوربین تیاندی
  • موبو ارز
  • طراحي وب سايت
  • خودروبر امید
  • باغ استور
  • خرید رپورتاژ دانشگاهی
  • محصولات نانوسان
  • انگلیسی کودکان
  • انگلیسی کودکان
  • انگلیسی کودکان
  • ایمن پیشتاز
  • stories for kids free
  • Moonzia
  • آموزش نقاشی کودکانه زیبا
  • تحصیل در قبرس شمالی
  • دانلود بازی برای کامپیوتر
  • زندگی در قبرس
  • بارداری
  • زندگی در قبرس
  • کفش بلور
  • تاریخچه نایک
  • telegram smm panel
  • mermaid story for kids
  • خرید اکانت v2ray
  • خرید ابزار
  • خرید اشتراک v2rayng
  • instagram smm panel
  • استند ایستاده فلزی
  • آموزش زبان اسرائیلی
  • مشاور توسعه کسب Ùˆ کار مه ویژن
  • controlmgt.ir
  • خرید بازدید تلگرام
  • خرید بازدید تلگرام
  • تبلیغات پاپ آپ
  • آیین نامه راهنمایی Ùˆ رانندگی
  • سایت رایگان
  • نمونه سوالات آیین نامه
  • ایران سی ان
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 190
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 53
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 58
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 1
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 197
  • بازدید ماه : 1385
  • بازدید سال : 7449
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 16088
  • کدهای اختصاصی